stress

6 sposobów, jak szybko się odstresować

Stres towarzyszy nam każdego dnia. Bardzo często jest on skutkiem naszej pracy, problemów osobistych, w tym także uczuciowych, natłoku obowiązków i codziennych spraw. Trudno jest go całkowicie wykluczyć z naszego życia, można za to skutecznie sobie z nim radzić. Zobacz, co może pomóc ci się odstresować.

Joga

Nic tak nie odpręża i relaksuje, jak kilkanaście minut ćwiczeń jogi. Taki trening pomaga nie tylko rozluźnić napięte mięśnie, ale również uwolnić nasz umysł, od stresujących myśli. Podczas jogi odnajdujesz harmonię ciała i umysłu, dlatego warto poświęcić czasem kilka minut i zafundować sobie taką relaksującą równowagę.

Ćwiczenia fizyczne

Nie tylko joga może pomóc nam w walce ze stresem. Wiele ćwiczeń, w tym jogging, pływanie, pilates czy zajęcia fitness, mogą sprawić, że stres szybko nas opuści. Pamiętaj, że podczas aktywności fizycznej twój organizm wytwarza endorfiny czyli hormony szczęścia, a nic tak nie pozwala się odstresować, jak spora dawka pozytywnej energii.

Kontrola oddechu

W trudnych i stresujących sytuacjach powinieneś skupić się również na swoim oddechu. Głębokie wdechy nosem i wydechy ustami pozwolą wyrównać i kontrolować oddech. To jedna ze skuteczniejszych technik relaksacyjnych, która nie tylko uspokaja i wycisza, ale również pozwala się odprężyć.

6 sposobów, jak szybko się odstresować

Jeśli lubisz spędzać czas przy muzyce i taka forma relaksu ci odpowiada, wykorzystaj ulubiona piosenkę do walki ze stresem. Bardzo często dźwięki ulubionej muzyki przywołują wiele pozytywnych wspomnień i pozwalają chociaż na chwile odpłynąć myślami w bardziej przyjemne i mniej stresujące miejsce. Zobaczysz, że nim dojdziesz do refrenu, stres już przestanie cię prześladować.

Kąpiel w wannie

Jeśli nie znalazłeś jeszcze swojej sprawdzonej metody na walkę ze stresem, spróbuj odprężającej kąpieli w wannie. Mnóstwo bąbelków, przyjemny zapach płynu do kąpieli, relaksujące świece, przygaszone światło i ulubiona muzyka, na pewno pomogą zapomnieć o wszystkich powodach twojego stresu. Twoje mięśnie się rozluźnią, kłopoty i zmartwienia znikną w mgnieniu oka, a ty będziesz mógł chociaż przez kilka chwil skupić się tylko na sobie i na tej chwili przyjemności.

Piłeczki antystresowe, przydatny gadżet

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele gadżetów, które pozwalają się odprężyć. Gdy jesteś w pracy, siedzisz za biurkiem, przygotowujesz się do ważnej rozmowy lub akurat piszesz kolokwium na uczelni, to niestety nie wskoczysz do wanny i nie zaczniesz tańczyć i ćwiczyć w rytm muzyki. Możesz za to skontrolować swój oddech i pokonać stres poprzez uciskanie w dłoniach piłeczki antystresowej. Jest niewielka, poręczna, możesz zawsze mieć ją w kieszeni i wyciągać w stresujących momentach. Taki ucisk miękkiej, małej piłeczki ma wielką moc i pozwala bardzo szybko pozbyć się stresu. Warto skorzystać z tej metody zawsze, gdy stres dopadnie cię w najmniej spodziewanej sytuacji.