jezioro

Sposoby na udane jesienno-zimowe poranki

Poranki zwłaszcza jesienią i zimą bywają szare, ponure i chłodne, dlatego warto odpowiednio je rozpocząć, by zamiast zniechęcać nastrajały nas pozytywnie na dalsza część dnia. Zobacz, jakie są sprawdzone sposoby na udane jesienno-zimowe poranki.

Mała aktywność na dobry początek dnia

Gdy poranne wstawanie, zwłaszcza o wczesnych godzinach nie jest twoją mocną stroną, zacznij dzień od niewielkiej aktywności fizycznej. Gdy tylko otworzysz oczy, zanim wstaniesz z łóżka, powyciągaj się porządnie. Takie rozciąganie zaraz po przebudzeniu jest świetnym ćwiczeniem i nie wymaga wcale wysiłku.

Gdy już opuścisz łóżko, warto wykonać kilka skłonów, przysiadów, wymachów rękami, nogami i wyskoków. Pobudzisz w ten sposób swój organizm do działania. Dzięki nawet najmniejszej aktywności fizycznej twój organizm zacznie wytwarzać endorfiny, czyli hormony szczęścia, które w dużej mierze odpowiadają również za dobry nastrój.

Orzeźwiający prysznic

Gdy nie do końca czujesz się jeszcze obudzony, na pewno pomoże ci orzeźwiający prysznic. Na początek włącz ciepłą wodę, a po chwili stopniowo zmieniaj temperaturę na niższą. Chłodna woda poprawia krążenie, pobudza i orzeźwia, a także korzystnie wpływa na termoregulację twojego organizmu. Warto więc przynajmniej kilka sekund spędzić pod takim zimnym prysznicem. Po nim będziesz miał już pewność, że jesteś całkowicie obudzony i będziesz miał ochotę na nowe wyzwania, które przyniesie ci dzień.

Pożywne śniadanie

Kolejnym punktem udanego poranka powinno być pyszne i pożywne śniadanie. To dzięki niemu dostarczysz swojemu organizmowi niezbędnych witamin, białek, zdrowych tłuszczy i węglowodanów, które zapewnią mu sporą porcję energii.

Wybieraj pełnoziarniste pieczywo, chude szynki i biały ser. Nie zapomnij również o porcji świeżych warzyw, które są źródłem witamin. Idealnie na śniadanie, zwłaszcza jesienią i zima są ryby, na przykład łosoś, zawierają one zdrowe tłuszcze omega 3, które wzmacniają organizm i poprawia jego odporność.

Poranna kawa

Większość z nas nie wyobraża sobie udanego poranka bez mocnej, świeżo zmielonej kawy. Dlatego pora na kawę jest kolejnym punktem poranka. To również idealny moment na porcję magnezu, na przykład w postaci kostki gorzkiej czekolady, która znana jest również z właściwości poprawiających nastrój. Przyda się więc jesienią i zimą, gdy pogoda za oknem nie zawsze pozytywnie nas nastraja.

Newsy

Przy kubku gorącej kawy możesz sprawdzić wiadomości, przejrzeć facebooka i zaplanować, jak będzie wyglądał twój dzień. Zastanów się, jakie obowiązki i przyjemności cię dzisiaj czekają, gdzie musisz pojechać, z kim się spotkać. Możesz wykorzystać ten czas na zrobienie planu dnia, który pozwoli ci uporządkować i rozplanować kolejne godziny tego dnia.

Spacer

Po śniadaniu, nawet jeśli nie musisz jeszcze zbierać się do pracy, na zakupy czy na uczelnię, dobrze jest wyjść z domu i chwile pospacerować. Świeże powietrze pozwoli ci się dotlenić i dodatkowo cię pobudzi. Zwłaszcza jeśli większość dnia spędzisz w szkole czy w biurze, warto poświęcić chociaż 15 minut na spacer na świeżym powietrzu.

Tak rozpoczęty dzień, na pewno nastroi cię pozytywnie i sprawi, że energia i dobry nastrój nie opuszczą cię aż do wieczora.