kanapka

Dieta na jesień – kilkanaście porad

Dieta dla człowieka jest bardzo ważnym elementem prawidłowego rozwoju i wpływa na właściwe funkcjonowania organizmu. Zwłaszcza jesienią to co jemy, ma znaczny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na nasz stan zdrowia. Zobacz, o co warto wzbogacić swoją dietę jesienią, by być zawsze gotowym do działania.

W czym pomoże prawidłowa dieta

Właściwa dieta jest bardzo ważna, ponieważ pomaga organizmowi zachować potrzebną równowagę. Jesienna pogoda, którą cechuje niższa temperatura, opady deszczu oraz wietrzne dni, nie sprzyja dobremu samopoczuciu i naszemu zdrowiu.

Właściwa dieta jesienią, może nam pomóc poradzić sobie z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, jesienną chandrą, a także przeziębieniem. Dlatego właśnie w tym czasie powinna być ona bogata
w produkty, które:

  • dodadzą siły i witalności
  • poprawią nastrój w deszczowe jesienne dni
  • wzmocnią ciało i umysł
  • dodadzą odporności i zapobiegną przeziębieniom
  • rozgrzeją w chłodne dni.

Zasady właściwej diety jesienią

    1. Jedz regularnie – to bardzo ważne, by spożywać posiłki regularnie. Oczywiście tą zasadę warto stosować przez cały rok, jednak jesienią jest ona niezwykle ważna. Nasz organizm jest zmęczony i zniechęcony do działania, a nasz żołądek rozleniwiony, dlatego powinniśmy go regulować, również poprzez jedzenie o stałych porach, przynajmniej
      5 razy dziennie.
    2. Nie wychodź z domu bez śniadania – zwłaszcza śniadanie jest jesienią bardzo ważnym posiłkiem, który doda nam siły na cały dzień, dlatego warto wstać odrobinę szybciej, by móc spokojnie zjeść przed wyjściem do pracy czy do szkoły.
    3. Zawsze zabieraj ze sobą drugie śniadanie – pamiętaj, by zabierać
      z domu drugie śniadanie. Powinno być one bogate w pełnoziarniste pieczywo oraz owoce i warzywa.
    4. Jedz dużo warzyw i owoców – jesienią powinniśmy wzbogacać nasze posiłki dużą ilością warzyw i owoców, które są bogate w witaminy
      i mikroelementy. Dodadzą nam one nie tylko siły i witalności, ale także wzmocnią nasz organizm przed bakteriami i wirusami.
    5. Wzmocnij się naturalnie i jedz czosnek – jest to naturalny, znany od pokoleń sposób na przeziębienie, który stosowany regularnie niszczy drobnoustroje przewodu pokarmowego i oddechowego. Wspomaga także żołądek i wątrobę w wydzielaniu soku żołądkowego i żółci, co poprawia trawienie, zapobiega wzdęciom, a także reguluje przemianę materii.
    6. Ryba przynajmniej dwa razy w tygodniu – ryby zawierają kwasy omega 3, witaminy z gruby B, a także witaminę D i E oraz wiele potrzebnych organizmowi składników mineralnych.
    7. Herbata z miodem i cytryna – działa nie tylko rozgrzewająco, ale również dzięki leczniczemu działaniu miodu i dużej dawce witaminy C z cytryny pomaga w walce z przeziębieniem.
    8. Malina, czarna porzeczka, aronia – to naturalne źródła dużej dawki witaminy C, która wspomaga odporność.
    9. Wprowadź do diety imbirdziała rozgrzewająco, warto więc zaparzyć z nim herbatę lub zrobić napar. Wpływa również korzystnie na trawienie, zwiększa koncentrację i dba o lepsze krążenie.
    10. Pij ciepłe napoje – jesienią nie trudno o wyziębienie organizmu, dlatego należy spożywać ciepłe płyny, by szybko się rozgrzać. Termos z gorącą herbatą przyda się nawet podczas jesiennego spaceru.
    11. Pozwól sobie na kostkę czekolady – jesienią przyda się każdemu dodatkowa porcja magnezu, również w postaci kostki czekolady, najlepiej gorzkiej z dużą zawartością kakao. Jest to również sprawdzony sposób na poprawę kiepskiego nastroju, który może wywołać jesienna pogoda.
    12. Wybieraj produkty pełnoziarniste – są bogate w błonnik, który wspomaga i reguluje trawienie, witaminy oraz składniki odżywcze.
    13. Nie jedź o późnych porach – ostatni posiłek powinien być spożywany nie później niż 2,5 godziny przed snem.

Zdrowa dieta jest bardzo ważna, zwłaszcza jesienią. Należy więc zadbać właściwie o swój organizm i dobre samopoczucie. Dzięki temu będziesz miał siłę na walkę z jesiennym nastrojem, deszczową i wietrzną pogodą, a także z wirusami i przeziębieniem.